Uppdrag: Större bakglädje

Kund - Jästbolaget

Jästbolaget var den överlägsna marknadsledaren inom kategorin för baking, med en 98 procentig del av marknaden. Dock var denna trend påväg neråt. Det var tydligt för Jästbolaget att de mindre undervarumärkena, kommunikations plattformarna och den övergripande designen hade föråldrats över tid och var i behov av en uppdatering. Under sommaren 2015 – Spinn blev tillfrågade att förnya Jästbolagets varumärke – för att generera större intresse för produkterna genom fräsch och inspirerande kommunikation som träffade både konsumenter och professionella bagare.

22%

ökad försäljning av ekologisk jäst

3222

sålda jästförpackningar

New communication platform
”The small yeast manifesto for greater baking joy” was the cornerstone of the new communications platform which Spinn developed for Jästbolaget in the fall of 2015.

 

Trade Press Print Ads
B2B ads educating customers about which yeast product is most suitable for which type of dough.

03_1

03_2

03_3

Print Ad Largest Companies
Advertising was customized by target segment and ran in the newspaper Largest Companies, reaching managers and decision-makers at Sweden’s largest companies.

04

Store Activation
Point of Sales activation increased consumer interest in Kronjäst’s enhanced sourdough products and newly designed yeast products.

Cinnamon Bun Day
Miscellaneous material for Jästbolaget’s open house event on Cinnamon Bun day 2015, which is celebrated annually in Sweden on October 4th.

Andra case