Succé på Snapchat och Instagram Stories

Kund - SJ

Uppdraget från SJ var att påminna Sveriges studenter om att de kan köpa billiga sista-minuten-resor och alltid får 15% rabatt.

SJ ville att vi skulle ta fram en engagerande kommunikation för annonsering i sociala medier, Youtube och digitala skärmar på Sveriges universitet och högskolor samt ett gäng centralstationer runt om i Sverige. Men det fanns en begränsande detalj, kommunikationen fick inte vara mer än 10 sekunder lång.

Någon som vet hur man engagerar på bara några sekunder är internetfenomenet och kungen av Vines – Zach King. Så i sann Zach King-anda tog vi fram fyra sköna superkorta filmer.

För den här kampanjen valde SJ att även annonsera på Snapchat Stories och Instagram Stories. Kanaler de aldrig tidigare använt.

3555%

Trafiken till sj.se/student ökade från ca 450 besök per dag till ca 16 000 besök per dag under kampanjperioden. En ökning med hisnande 3 555 procent.

26%

Mer än var fjärde person valde att titta på hela filmen på Snapchat Stories och Instagram Stories.

Andra case