En framgångsresa med svenska influencers

Kund - SJ

SJ ville göra en aktivitet som riktade sig mot ungdomar och studenter. Målet var att på ett roligt sätt visa upp Sverige och att det är enkelt att ta sig runt och upptäcka allt spännande som finns i våra städer. Samtidigt ville de påminna om att det är SJ som har täckningen när du vill ut och resa.

Med det som ingångsvärde bestämde vi oss för att ta fram: Min stad – den inofficiella guiden till Sverige. Vi lät några av Sveriges populäraste Youtubers guida runt tittarna i Umeå, Karlstad, Hässleholm och Göteborg. I var sin vlogg fick de visa upp vilka sköna ställen du absolut inte får missa om du åker dit.

Via en shout out på Instagram lät de sina följare påverka vad de skulle visa upp.

Genom att välja ut städer från norr till söder och en mix av YouTubers maximerade vi räckvidden och nådde en bred tittarbas, såväl geografiskt som målgruppsmässigt.

380000st

visningar på YouTube

1671225

tittade minuter

Andra case