Way Out West 10 år

Kund - SJ

2016 var det 10-års jubileum för SJs samarbete med Way Out West. SJ ville att vi skulle ta hand om deras närvaro på festivalen och marknadsföra och ansvara för deras festivaltåg som gick från Stockholm till Göteborg. Vi började med att ta fram en Instagram-tävling för att locka folk att åka med Way Out West-tåget. En del i arbetet var att lyfta in deras nya identitet såväl ombord som på själva festivalen. Det blev ett rekordår. WOW-tåget såldes snabbt ut och publiken strömmade till som aldrig förr.

Vatten
Till alla festivalbesökare som törstade efter mer än bra musik delade vi ut flaskor att fylla på i våra vattenstationer.

Ladda mobilen
På festivaler filmas det och Instagramas som aldrig förr. Då krävs det lite extra juice. Något vi erbjöd samtidigt som benen vilades upp.

Festivaltåget
Festivalresenärerna möttes av proppfulla goodiebags, DJs och annat skoj ombord på Way Out West-tåget.

”Ridern”
En knasig rider uppfylldes och vinnaren belönades med en mexikoinspirerad sittning med sina vänner ombord på festivaltåget.

Andra case