Nu jäser vi till det!

Kund - Jästbolaget

Jästbolaget är sedan många år överlägsen marknadsledare inom kategorin jäst med hela 98 % värdeandel. Utvecklingstrenden är dock vikande och bolaget upplevde dessutom att dess varumärken, kommunikationsplattform och design spretade och behövde ses över. Sommaren 2015 fick Spinn uppdraget att revitalisera Jästbolaget och skapa större intresse för dess produkter med fokus på inspiration för såväl konsumenter och bagare/storkök.

22%

försäljningsökning av EKO-jäst

3222

sålda enheter jästkuber

Ny kommunikationsplattform:

Det lilla jästmanifestet för större bakglädje är en av grundstommarna i den nya kommunikationsplattform som Spinn tog fram för Jästbolaget hösten 2015.

Tradepress:

B2B-annonser för att utbilda kunder om vilken produkt som passar till vilken typ av deg.

03_1

03_2

03_3

Annons Largest Companies

Specialvinklad annons i tidningen Largest Companies, som riktar sig till chefer och beslutsfattare på Sverige största företag.

04

Butiksaktivering

Diverse POS-material för att skapa intresse för Kronjästs utvecklade surdegsprodukter och nydesignade jästprodukter.

Kanelbullens dag

Material till Jästbolagets Öppet hus-event med rundvandring, bullfest och roliga tävlingar på kanelbullens dag den 4 oktober 2015.

Andra case