Delad bakglädje, dubbel bakglädje!

Kund - Jästbolaget

BAKgrund
Svenskarna bakar allt mer sällan och även om Kronjäst har mer eller mindre monopol på  marknaden, så har försäljningen därför de senaste åren sakta minskat. Med mål om att åter sprida bakglädje över landet och inspirera svenska folket att baka mer tog därför Spinn, i samarbete med systerbyrån Actionist, under konceptet Bakglädje fram åtta kontextuella och en konceptuell film anpassade för Facebook, Instagram och Play-kanaler.

Lösning
Tanken med filmerna var att genom humor och formatanpassning till just sociala medier skapa shareability och samtidigt väcka tanken hur gott, enkelt och roligt det faktiskt är att baka själv. Filmerna specialskrevs och schemalagdes medialt för att vara relevanta och aktuella lagom till säsongens stora bakdagar såsom kanelbullens dag, fars dag och advent, för att fånga upp de primära målgrupperna som var unga vuxna och barnfamiljer.

Konceptfilm


Andra case