Byt strumpor!

Kund - Mabs

Mabs är marknadsledande inom kompressionsstrumpor och det enda utomstående märke som säljs via apoteken. Då användningen av kompressionsplagg inom träning ökat kraftigt de senaste åren såg Mabs tillfälle att bredda sin målgrupp genom att få fler att förstå att de kan må bättre av att använda kompressionsstrumpor även i vardagen. Spinns uppdrag var att skapa en varumärkesbyggande reklamfilm som dels förklarade nyttan med kompressionsstrumpor och dels inspirerade till köp. 

Idén bakom filmen är ett klassiskt upprop till allmänheten att det är dags att sluta att gå omkring med trötta ben och svullna fötter – men med den oväntade tvisten att allt faktiskt bara handlar om att byta strumpor. Maneret är rappt och visar en rad olika exempel på människor och yrkesgrupper som i sin vardag skulle kunna dra nytta av att använda kompressionsstrumpor. Primär målgrupp var män och kvinnor 35-55 år med fysiskt ansträngande arbeten och sekundärt de med stillasittande arbeten.

Förutom huvudfilmen skulle ett flertal apoteksspecifika erbjudandefilmer tas fram. Dessa skulle inte kopplas på som tag-on utan skulle kunna leva sitt eget liv och det var därför viktigt att skapa igenkänning från huvudfilmen.

Andra case